Modulul I. PSIHOGENEZA COPILULUI LA VÂRSTELE TIMPURII
1. Dezvoltarea psihică umană.
2. Cunoaşterea copilului preşcolar/școlar
3. Conceptele de învatare şi învatare şcolară. Teorii şi modele ale învăţării.
Modulul II. PROCESUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT
1. Didactica – teorie generală a procesului de învăţământ
2. Definirea şi analiza conceptelor: finalitate, ideal, scop, obiectiv, sarcină.
3. Procesul de învăţământ ca relaţie predare – învăţare – evaluare
4. Strategii didactice utilizate în învăţământ. Metode, tehnici şi procedee de predare-învăţare.
5. Mijloace de invatamant. Recomandări metodice.
6. Forme de organizare a activităţii didactice în grădiniţă şi şcoală
7. Metode şi tehnici de evaluare
Modulul III. VALENŢE INSTRUCTIV-FORMATIVE ALE ACTIVITĂŢILOR INTEGRATE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREPRIMAR/PRIMAR
1.Curriculum. Caracteristici generale.
2.Documentele curriculare pentru învăţământul preprimar şi primar.
3. Proiectarea didactică între tradiţional şi modern.
4. Abordarea integrată a conţinuturilor în învăţământul preprimar/primar
5. Curriculum la decizia şcolii(CDŞ-ul)
Din perspectiva dezvoltarii profesionale a cadrelor didactice, Programul de formare ,,Predarea valorilor nationale si europene in invatamantul prescolar si primar" contribuie esential la realizarea unei educatii de calitate inca de la cele mai mici varste, gradinita si scoala primara. Dezvoltarea durabila legata de grupul tinta priveste un capital uman mai bine pregatit in educatie care sa raspunda cerintelor nationale si europene in domeniu. In acelasi timp, proiectul contribuie la imbunatatirea competentelor profesionale prin utilizarea platformei e-learning si accesul la informatii relevante. Educatia este un drept fundamental al omului, il invata pe individ cum sa se comporte in calitate de cetatean responsabil si informat, promoveaza respectul reciproc, toleranta, valorile comune. Scoala este institutia care participa in mod decisiv la educatia generatiei tinere, la transmiterea valorilor culturale si morale, la formarea completa a personalitatii. Romanii sunt un popor nascut aici, in Europa, nu-si pierd identitatea, dimpotriva, si-o consolideaza, creind noi posibilitati de adaptare. Istoria si cultura sunt certificatul de existenta si identitate al fiecarui popor, partea sa de nemurire. Cultura ca atitudine intelectuala a continuat sa existe in dialog si consens cu alte culturi europene. Ratiunea de a fi a culturii noastre este de a face parte, de a se integra in cultura europeana careia ii apartine ca structura si profil spiritual. In contextele actuale sociale si educationale, dinamice si intercorelate, profilul de competenta al cadrului didactic capata noi contururi, se imbogateste constant cu noi dimensiuni si roluri. Alaturi de pozitia traditionala de ,,transmitator de invatare", educatorul de astazi este vazut ca un facilitator si ca un mediator cultural, ca un serios purtator de valori. Iata de ce formarea lui poate dezvolta un sistem de valori nationale si europene, care ne defineste ca indivizi si grupuri.
Din perspectiva dezvoltarii profesionale a cadrelor didactice, Programul de formare ,,Predarea valorilor nationale si europene in invatamantul prescolar si primar" contribuie esential la realizarea unei educatii de calitate inca de la cele mai mici varste, gradinita si scoala primara. Dezvoltarea durabila legata de grupul tinta priveste un capital uman mai bine pregatit in educatie care sa raspunda cerintelor nationale si europene in domeniu. In acelasi timp, proiectul contribuie la imbunatatirea competentelor profesionale prin utilizarea platformei e-learning si accesul la informatii relevante. Educatia este un drept fundamental al omului, il invata pe individ cum sa se comporte in calitate de cetatean responsabil si informat, promoveaza respectul reciproc, toleranta, valorile comune. Scoala este institutia care participa in mod decisiv la educatia generatiei tinere, la transmiterea valorilor culturale si morale, la formarea completa a personalitatii. Romanii sunt un popor nascut aici, in Europa, nu-si pierd identitatea, dimpotriva, si-o consolideaza, creind noi posibilitati de adaptare. Istoria si cultura sunt certificatul de existenta si identitate al fiecarui popor, partea sa de nemurire. Cultura ca atitudine intelectuala a continuat sa existe in dialog si consens cu alte culturi europene. Ratiunea de a fi a culturii noastre este de a face parte, de a se integra in cultura europeana careia ii apartine ca structura si profil spiritual. In contextele actuale sociale si educationale, dinamice si intercorelate, profilul de competenta al cadrului didactic capata noi contururi, se imbogateste constant cu noi dimensiuni si roluri. Alaturi de pozitia traditionala de ,,transmitator de invatare", educatorul de astazi este vazut ca un facilitator si ca un mediator cultural, ca un serios purtator de valori. Iata de ce formarea lui poate dezvolta un sistem de valori nationale si europene, care ne defineste ca indivizi si grupuri.
Programul isi propune sa ofere indrumarea, formarea si dezvoltarea competentelor generale si specifice educatiei incluzive in unitatile de invatamant preuniversitar, prin care sa se asigure participarea la educatie si integrarea tuturor copiilor in mediul cultural-educativ al scolii, pe baza principiului egalitatii de sanse, avandu-se în vedere atitudinea de toleranta, comunicare interculturala, utilizarea metodelor si tehnicilor care contribuie la promovarea diversitatii.
MODULUL I: Metode de lucru cu copilul cu CES din școlile de masă
MODULUL II: Metode interactive de predare / abordare teoretică
MODULUL III: Proiectarea și evaluarea didactică la copiii cu CES
Programul isi propune sa ofere indrumarea, formarea si dezvoltarea competentelor generale si specifice educatiei incluzive in unitatile de invatamant preuniversitar, prin care sa se asigure participarea la educatie si integrarea tuturor copiilor in mediul cultural-educativ al scolii, pe baza principiului egalitatii de sanse, avandu-se în vedere atitudinea de toleranta, comunicare interculturala, utilizarea metodelor si tehnicilor care contribuie la promovarea diversitatii.
FormatorI: Darau Flavia, Lalyer Raluca
Programul are ca scop formarea si consolidarea competentelor profesionale ale cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar preprimar si primar (ISCED 0-1) prin utilizarea metodelor active de predare-invatare-evaluare, in vederea livrarii educatiei de calitate.
Henry Ford spunea ca "toti cei care inceteaza sa mai invete sunt batrani, fie ca au 20 de ani, fie ca au 80 de ani. Toti cei care continua sa invete raman tineri". Programul se adreseaza tuturor cadrelor didactice care doresc sa invete, care vor sa ramana tineri prin invatare si evolutie. Cariera bazata pe plafonare e ca un baston rupt. Nu te vei putea sprijini pe el in furtuni! E atitudine de vreme buna si nu functioneaza.Perseverenta ofera siguranta.
Programul are ca obiective manifestarea unei conduite (auto)reflexive si inovative care sa genereze o arhitectura didactica ce favorizeaza dezvoltarea la copii a competentelor cheie si abilitarea cadrelor didactice in utilizarea strategiilor didactice active, in vederea dezvoltarii la copii a utonomiei in invatare, respectand particularitatile individuale si de grup.
Programul este structurat pe doua module, dupa cum urmeaza:
Modulul I Redimensionarea procesului didactic din perspectiva unei invatari active
1.1 Argument pentru apelul la o predare-invatare-evaluare activa
1.2 Metodologie didactica in predare-invatare-evaluare
Modulul II Perspective de abordare a invatarii active
2.2 Teoria constructivista in invatarea activa
Programul isi propune sa ofere indrumarea, formarea si dezvoltarea competentelor generale si specifice educatiei incluzive in unitatile de invatamant preuniversitar, prin care sa se asigure participarea la educatie si integrarea tuturor copiilor in mediul cultural-educativ al scolii, pe baza principiului egalitatii de sanse, avandu-se în vedere atitudinea de toleranta, comunicare interculturala, utilizarea metodelor si tehnicilor care contribuie la promovarea diversitatii.
MODULUL I: Metode de lucru cu copilul cu CES din școlile de masă
MODULUL II: Metode interactive de predare / abordare teoretică
MODULUL III: Proiectarea și evaluarea didactică la copiii cu CES
Cursul propune formarea şi dezvoltarea competenţelor generale şi specifice proprii unei educaţii incluzive în unităţile de învăţământ preuniversitar, prin care să se asigure participarea la educaţie, integrarea valorică a tuturor copiilor în mediul cultural – educativ al şcolii, pe baza principiului egalităţii de şanse în educaţie.
Modulul I - Metode de lucru cu copilul cu CES din școlile de masă
Modulul II - Metode interactive de predare abordare teoretică
Modulul III - Proiectarea și evaluarea didactică la copiii cu CES
Programul are ca scop formarea si consolidarea competentelor profesionale ale cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar preprimar si primar (ISCED 0-1) prin utilizarea metodelor active de predare-invatare-evaluare, in vederea livrarii educatiei de calitate.
Henry Ford spunea ca "toti cei care inceteaza sa mai invete sunt batrani, fie ca au 20 de ani, fie ca au 80 de ani. Toti cei care continua sa invete raman tineri". Programul se adreseaza tuturor cadrelor didactice care doresc sa invete, care vor sa ramana tineri prin invatare si evolutie. Cariera bazata pe plafonare e ca un baston rupt. Nu te vei putea sprijini pe el in furtuni! E atitudine de vreme buna si nu functioneaza.Perseverenta ofera siguranta.
Programul are ca obiective manifestarea unei conduite (auto)reflexive si inovative care sa genereze o arhitectura didactica ce favorizeaza dezvoltarea la copii a competentelor cheie si abilitarea cadrelor didactice in utilizarea strategiilor didactice active, in vederea dezvoltarii la copii a utonomiei in invatare, respectand particularitatile individuale si de grup.
Programul este structurat pe doua module, dupa cum urmeaza:
Modulul I Redimensionarea procesului didactic din perspectiva unei invatari active
1.1 Argument pentru apelul la o predare-invatare-evaluare activa
1.2 Metodologie didactica in predare-invatare-evaluare
Modulul II Perspective de abordare a invatarii active
2.1 Invatarea prin cooperare
2.2 teoria constructivista in invatarea activa
Prin acest programul de formare se urmăreşte:
- Manifestarea unei conduite (auto) reflexive şi inovative care să genereze o arhitectură didactică ce favorizează dezvoltarea la copii a competenţelor cheie.
- Abilitarea cadrelor didactice în utilizarea strategiilor didactice active, în vederea dezvoltării la copii a autonomiei în învăţare, respectând particularităţile individuale şi de grup.
Structura programului de formare:
Modul I - Redimesionarea procesului didactic din perspectiva unei învăţări active
Tema 1.1. Argument pentru apelul la o predare-învăţare-evaluare activă
Tema 1.2. Metodologie didactică în predare-învăţare-evaluare
Modul II - Perspective de abordare a învăţării active
Tema 2.1. Învăţarea prin cooperare
Modulul I. PSIHOGENEZA COPILULUI LA VÂRSTELE TIMPURII
1. Dezvoltarea psihică umană.
2. Cunoaşterea copilului preşcolar/școlar
3. Conceptele de învatare şi învatare şcolară. Teorii şi modele ale învăţării.
Modulul II. PROCESUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT
1. Didactica – teorie generală a procesului de învăţământ
2. Definirea şi analiza conceptelor: finalitate, ideal, scop, obiectiv, sarcină.
3. Procesul de învăţământ ca relaţie predare – învăţare – evaluare
4. Strategii didactice utilizate în învăţământ. Metode, tehnici şi procedee de predare-învăţare.
5. Mijloace de invatamant. Recomandări metodice.
6. Forme de organizare a activităţii didactice în grădiniţă şi şcoală
7. Metode şi tehnici de evaluare
Modulul III. VALENŢE INSTRUCTIV-FORMATIVE ALE ACTIVITĂŢILOR INTEGRATE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREPRIMAR/PRIMAR
1.Curriculum. Caracteristici generale.
2.Documentele curriculare pentru învăţământul preprimar şi primar.
3. Proiectarea didactică între tradiţional şi modern.
4. Abordarea integrată a conţinuturilor în învăţământul preprimar/primar
5. Curriculum la decizia şcolii(CDŞ-ul)
Prezentul program vizează formarea continuă privind proiectarea, organizarea și desfășurarea unei activități didactice corecte din punct de vedere pedagogic și performant. Urmărește realizarea obiectivelor fundamentale ale educației, vizând:
1. Considerarea investiției în capitalul uman ca investiția cea mai profitabilă pe termen lung;
2. Calitatea ridicată a educației și pregătirea societății bazată pe cunoaștere și competențe;
Programul conține trei module:
Modulul I: ”Psihogeneza copilului la vârste timpurii”, oferind participanților posibilitatea de a identifica modalități de cunoaștere a elevilor și de a valorifica rezultatele în activitatea instructiv-educativă
Modulul II: ”Procesul de învățământ”, prin care li se dezvoltă participanților capacitatea de a proiecta, conduce și organiza activitatea didactică, oferind, de asemenea, clarificări referitoare la elaborarea instrumentelor de evaluare și modalitățile de valorificare a rezultatelor evaluării.
Modulul III: ”Valențe instructiv-formative ale activităților integrate, în învățământul preprimar și primar”, modul în care formabilii explorează terminologia și problematica programului