Modulul I. PSIHOGENEZA COPILULUI LA VÂRSTELE TIMPURII
1. Dezvoltarea psihică umană.
2. Cunoaşterea copilului preşcolar/școlar
3. Conceptele de învatare şi învatare şcolară. Teorii şi modele ale învăţării.
Modulul II. PROCESUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT
1. Didactica – teorie generală a procesului de învăţământ
2. Definirea şi analiza conceptelor: finalitate, ideal, scop, obiectiv, sarcină.
3. Procesul de învăţământ ca relaţie predare – învăţare – evaluare
4. Strategii didactice utilizate în învăţământ. Metode, tehnici şi procedee de predare-învăţare.
5. Mijloace de invatamant. Recomandări metodice.
6. Forme de organizare a activităţii didactice în grădiniţă şi şcoală
7. Metode şi tehnici de evaluare
Modulul III. VALENŢE INSTRUCTIV-FORMATIVE ALE ACTIVITĂŢILOR INTEGRATE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREPRIMAR/PRIMAR
1.Curriculum. Caracteristici generale.
2.Documentele curriculare pentru învăţământul preprimar şi primar.
3. Proiectarea didactică între tradiţional şi modern.
4. Abordarea integrată a conţinuturilor în învăţământul preprimar/primar
5. Curriculum la decizia şcolii(CDŞ-ul)