Modulul I. PSIHOGENEZA COPILULUI LA VÂRSTELE TIMPURII

1. Dezvoltarea psihică umană.

2. Cunoaşterea copilului preşcolar/școlar

3. Conceptele de învatare şi învatare şcolară. Teorii şi modele ale învăţării.

Modulul II. PROCESUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT

1. Didactica – teorie generală a procesului de învăţământ

2. Definirea şi analiza conceptelor: finalitate, ideal, scop, obiectiv, sarcină.

3. Procesul de învăţământ ca relaţie predare – învăţare – evaluare

4. Strategii didactice utilizate în învăţământ. Metode, tehnici şi procedee de predare-învăţare.

5. Mijloace de invatamant. Recomandări metodice.

6. Forme de organizare a activităţii didactice în grădiniţă şi şcoală

7. Metode şi tehnici de evaluare

Modulul III. VALENŢE INSTRUCTIV-FORMATIVE ALE ACTIVITĂŢILOR INTEGRATE ÎN  ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREPRIMAR/PRIMAR

1.Curriculum. Caracteristici generale.

2.Documentele curriculare pentru învăţământul preprimar şi primar.

      3.  Proiectarea didactică între tradiţional şi modern.

      4.  Abordarea integrată a conţinuturilor în învăţământul preprimar/primar

      5.  Curriculum la decizia şcolii(CDŞ-ul)