Prezentul program vizează formarea continuă privind proiectarea, organizarea și desfășurarea unei activități didactice corecte din punct de vedere pedagogic și performant. Urmărește realizarea obiectivelor fundamentale ale educației, vizând:

1. Considerarea investiției în capitalul uman ca investiția cea mai profitabilă pe termen lung;

2. Calitatea ridicată a educației și pregătirea societății bazată pe cunoaștere și competențe;

Programul conține trei module:

Modulul I: ”Psihogeneza copilului la vârste timpurii”, oferind participanților posibilitatea de a identifica modalități de cunoaștere a elevilor și de a valorifica rezultatele în activitatea instructiv-educativă

Modulul II: ”Procesul de învățământ”, prin care li se dezvoltă participanților capacitatea de a proiecta, conduce și organiza activitatea didactică, oferind, de asemenea, clarificări referitoare la elaborarea instrumentelor de evaluare și modalitățile de valorificare a rezultatelor evaluării.

Modulul III: ”Valențe instructiv-formative ale activităților integrate, în învățământul preprimar și primar”, modul în care formabilii explorează terminologia și problematica programului