Programul are ca scop formarea si consolidarea competentelor profesionale ale cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar preprimar si primar (ISCED 0-1) prin utilizarea metodelor active de predare-invatare-evaluare, in vederea livrarii educatiei de calitate.

Henry Ford spunea ca "toti cei care inceteaza sa mai invete sunt batrani, fie ca au 20 de ani, fie ca au 80 de ani. Toti cei care continua sa invete raman tineri". Programul se adreseaza tuturor cadrelor didactice care doresc sa invete, care vor sa ramana tineri prin invatare si evolutie. Cariera bazata pe plafonare e ca un baston rupt. Nu te vei putea sprijini pe el in furtuni! E atitudine de vreme buna si nu functioneaza.Perseverenta ofera siguranta.

Programul are ca obiective manifestarea unei conduite (auto)reflexive si inovative care sa genereze o arhitectura didactica ce favorizeaza dezvoltarea la copii a competentelor cheie si abilitarea cadrelor didactice in utilizarea strategiilor didactice active, in vederea dezvoltarii la copii a utonomiei in invatare, respectand particularitatile individuale si de grup.

Programul este structurat pe doua module, dupa cum urmeaza:

Modulul I Redimensionarea procesului didactic din perspectiva unei invatari active

1.1 Argument pentru apelul la o predare-invatare-evaluare activa

1.2 Metodologie didactica in predare-invatare-evaluare

Modulul II Perspective de abordare a invatarii active

2.1 Invatarea prin cooperare

2.2 teoria constructivista in invatarea activa