OMEN nr. 6217/23.12.2016, perioada de acreditare 3 ani (23.12.2016-23.12.2019), domeniul tematic - Educaţia incluzivă

Asigurarea accesului la educație pentru fiecare copil, în toate comunitățile, reprezintă misiunea esențial-umanitară a școlii, care trebuie să atragă și să stimuleze copiii spre școală printr-o disponibilitate educațională, incluzivă, valorică pentru fiecare și pentru toți. Realizarea practică a nevoilor de formare a competențelor educaționale proprii climatului școlar incluziv, presupune nu doar asimilarea unui sistem conceptual teoretic specializat, ci în mod deosebit implică punerea în exercițiul practic și-n intervenția efectivă a unor abilități și deprinderi interactive bazate pe cooperarea și afirmarea inițiativei elevilor, dintr-o nouă perspectivă partenerială a cadrului didactic în relația cu aceștia. Efectul formării continue a cadrelor didactice asupra continuității în educația incluzivă și sporirea valorică a managementului și calității educației incluzive se dobândesc prin strategiile interactive și metodele de comunicare comprehensivă nonconflictuală, prin rețelele de colaborare accesibile elevilor și părinților, fără discriminare.

Formatori: